i quan menys t’ho esperes…

Just fa un meset feia una entrada al blog parlant de la Cronomola, la meva primera cursa a la muntanya en molt de temps. Doncs tot just quan li tornava a agafar el gustet… patapam!

Anem per parts. El 27 de juliol vaig fer la cursa de l’Espluga per 7a, 8a o 9a ocasió. La veritat és que ja no recordo les vegades que l’he feta. I amb qui? doncs amb la persona que coneixo que n’ha fet més edicions, el Pere. De fet la inscripció va ser un “regal” d’ell. I poso “regal” escrit així, perquè anar a córrer a l’Espluga de Francolí el darrer dissabte de juliol a les 7 de la tarda pot ser molt dur o pot ser un infern o poden ser les dues coses a la vegada. Com ell la feia amb son fill i el carret, vaig pensar que millor gaudir-la i no anar a prendre mal. Bona decisió. Vam anar força còmodes sortint des de la darrera posició i anant avançant gent tot parlant i rient…a mesura però que van passant els quilòmetres, la pujada s’accentúa una mica més i més i més i els corredors/es ho noten de valent. De fet més o menys al km 5 vàrem haver de trucar al 112 avisant d’una noia que s’havia plegat tot just al nostre davant. (un dia explicaré el drama que és trucar al 112 i que t’atengui per teléfon una tortuga de les Galápagos quan tu vols que faci via perquè pateixes per una persona estesa al terra…) . Allò semblava Vietnam gent caient i patint moltíssim. Com l’experiència és un grau, xino xano i llestos. No era dia per fer-la en 1 hora. Després banyet i ben recuperats cap a casa. Gràcies Pere !

Tot aquest mes de juliol, aprofitant les llarges hores de llum tot i no fer cap entrada, no he parat de bicicleta, natació i sortir a córrer. Com es gaudeix a l’estiu. I com estava animat no vaig poder dir que no a una oferta del meu germà que em donava un dorsal per la Vandekames 2013.

La intenció era fer la cursa curta de 15 km però amb un desnivell força “interessant”, vora 900 metres. La sortida també era a una hora força agradable, les 17:30 de la tarda. Abans però sortien els valents que feien la de 25 km. Va ser una bona ocasió per saludar a companys que feia temps que no trobava, com ara l’Albert Buira, el Jordi Merino, Marc Balañá, Marcel Vidal… el Pere (que sempre va a totes encara que només sigui a repartir flyers de la gran cursa que organitza OBRINT TRAÇA) o el Kilian Badet…

Tot i la data i l’hora la temperatura semblava força bona, i dic que semblava perquè a l’hora de la veritat va passar factura a moltíssima gent que va plegar o va acabar amb símptomes evidents de deshidratació.

Aquest no va ser el meu cas. Quan portava vora 5 km i tot just havíem passat la primera cresta, vaig notar unes molèsties a la zona del quadricep de la cama dreta, de fet va ser com una punxada, pedrada… em vaig quedar amb la cama totalment recta, sense poder fer ni un pas i amb un dolor…

Va ser una llàstima perquè em trobava força bé i anava 4rt, però en aquesta vida i quan menys t’ho esperes… patapam. Després d’arribar com vaig poder al control i amb l’ajuda de l’Alexis (Obrint Traça), m’hi vaig posar una mica de gel per mirar si la cosa millorava una mica, però res de res. La zona afectada ni la podia tocar i vaig decidir abandonar. Mitja hora després des del control (per cert molt bona gent tots ells) em van acostar a Santa Marina on hi havia l’ambulància que em portaria de nou a Vandellòs.

Ara toca esperar i verificar durant aquesta setmana si finalment hi ha trencament o no, i en cas afirmatiu quin temps de repòs em tocarà fer.

El proper dia 15 de setembre tinc el Triatló de Berga…espero arribar-hi.

Aviat novetats !

Quant a Narcís Domingo

Muntanya, curses, triatló, música, cuinetes i més coses
Aquesta entrada s'ha publicat en BLOG i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a i quan menys t’ho esperes…

  1. Josep M. Vidal Vidal ha dit:

    Ànim Narcís. Espero veure’t a Berga

  2. Res que una miqueta de temps i molts gelats de gel ho curin !!!

  3. Guinjo ha dit:

    Anims Narcís, una empenteta i endavant!!!.

Deixa un comentari

