Carros de foc 2012

Arties, 19,20,21 agost 2012

Una vegada més, i ja en van 3, he escollit la Carros de Foc com a travessa a realitzar a l’estiu.  Aquesta vegada el company va ser l’Agustí. Per ell, era la primera ocasió, i estava força emocionat per l’experiència. Jo tot i haver-ho fet amb anterioritat, la veritat és que també. La diferència és que ja saps els colls que t’aniràs trobant i tot el que queda per endavant. Potser en aquestes ocasions és millor no saber on vas i saber que t’espera.

Com sempre vam començar la Carros des del Refugi de la Restanca. La intenció era arribar fins el Josep Maria Blanc el primer dia i fer la resta el següent. El que abans anomenaven sub 36 hores.

Així va ser, vam tenir dos dies amb un clima extremadament caloròs, fins al punt que no es podia ni dormir amb les finestres tancades als refugis. Estem parlant d’unes alçades superiors a 2000 metres. Mai m’hi havia trobat amb això. Per un costat contents per no tenir ni un sol núvol, però per altra banda…calor calor calor…

La primera jornada va acabar amb 12 hores i uns 20 minuts de patejada, sortint molt d’hora i havent dormit jo només 1h30’….no hi ha manera d’adormir-me als refus…no hi ha manera. No vam còrrer gens ni mica. Encara no sabia com reaccionaria el turmell per tant, millor ser prudent. El Coll de Contraix va passar força bé, i el de Delui també força dignament el vam pujar.

La veritat és que l’Agustí va respondre de primera en aquest primer dia, i crec que va disfrutar molt també.

Ens anàvem creuant gent pel camí, la majora feien el tomb amb 3/4/5 dies, i molt carregats. Ha de ser molt dur fer-ho així, molt dur, i per tant, té molt de mèrit també.

En arribar al Blanc, una dutxeta merescuda, tot un luxe per ser que et trobes enmig del Parc Nacional d’Aigüestortes. A continuació compartir sopar i experiències amb uns francesos, un alemà, un holandès i una parella de Saragossa…vaja com l’acudit quasi. És una de les coses que realment omplen en aquestes experiències. Escudella + amanida + fricandó+síndria…què més podíem demanar ?

En acabar un parell de partidetes de daus i al sac. A veure si podia dormir una mica més aquella segona nit. I sí, vaig dormir una mica més….4 hores. Si anem sumant, 5,5 hores en dues nits !!!

El dimarts, ens tornàvem a llevar molt i molt d’hora. Sortida amb el frontal i pista i més pista fins arribar a Ernest Mallafré. És l’alternativa per anar més ràpid tot i fer més km i aprofitar així la foscor del matí amb el frontal.

De mica en mica anàvem passant km, i també de mica en mica es notava que el dia anterior no ens havíem quedat al sofà. Pujada potent fins Amitges, passant pel llac de Sant Maurici, pujada també intensa fins arribar al pla que ens porta a Saboredo i finalment arribada a Colomers. El penúltim refugi abans d’arribar de nou a la Restanca. Només quedaria un petit escull, el Port de Caldes, que normalment coincideix amb l’hora de més calor, després d’haver dinat…vaja un petit drama. Però també el vàrem superar. Ens plantàvem de nou a Restanca amb unes 9 hores de marxa, també íntegrament caminant.

Tomb acabat i travessa feta. Ens ho vam passar molt i molt bé amb l’Agustí, parlant de mil coses com sempre. I crec que li fa ver ilu acabar-la i sentir-se força força bé físicament.

Remullada a l’aigua (normalment està a uns 5/6 graus) i un moment de descans abans de baixar fins el pk a buscar el cotxe, perquè sí, quan acabes encara resta una baixada que de l’emoció vam fer corrent i saltant… El peu funcionava molt bé. Però millor no abusar …o sigui que el darrer tram, amb la calma, caminant.

Una més al sac i unes fotos per recordar els dos dies de tute:

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Quant a Narcís Domingo

Muntanya, curses, triatló, música, cuinetes i més coses
Aquesta entrada s'ha publicat en BLOG i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.