Prova d’esforç

Tot just ahir al vespre llegia un article molt interessant de la revista Corricolari (pàgines 22-24) que es deia “Muerte en el Maratón” glups !!! Una cosa està clara, ningú corre per morir. Més ben dit, ningú pensa que morirà corrent o bé fent un altre esport. La vida però ens ensenya que quan menys ho esperem, sempre pot sorgir una sorpresa, i en aquest cas, mai positiva. Llegia que entre l’any 2000 i l’any 2010, més d’onze milions de persones van participar en maratons i mitges maratons als Estats Units. 42 persones van morir. Això vol dir que un de cada 259.000 atletes. La xifra és molt baixa si la comparem amb d’altres esports com pot ser el futbol, on per desgràcia massa sovint en sentim a parlar.

No hi ha una fòrmula màgica que ens asseguri al 100 % que a nosaltres no ens passarà això, però el que si s’aconsella i més quan la persona realitza esforços continuats o bé s’aventura en aquest món de l’esport d’un dia per l’altre (ja amb uns anyets), és realitzar una prova d’esforç.

En el meu cas, i encara que sembli estrany mai me n”havia fet cap d’específica, a banda de les revisions rutinàries. M’he posat en mans del Dr.Carles Hernández Guerrero del Centre Mèdic Rambla Nova. Es tracta de provar si la bomba del nostre cos funciona correctament sota pressió, o el que és el mateix, a mesura que anem posant intensitat a la rutina. El procés és molt senzill, després de les dades personals, anys, pes, alçada, malalties prèvies, lesions, operacions… es fa un “electro” i una monitorització de l’activitat feta a sobre de la bicicleta estàtica. Es va augmentant la intensitat de 50 w inicials fins els 280 finals, sempre pedalant a 60/65 rpm i controlant a la vegada la pressió. Finalment un temps de repòs de 1/2 minuts per evaluar la capacitat de recuperació.

Encara que no ho sembli, estava viu aquí !

En principi sembla que tot ha sortit bé.

Què en fem després del resultat? Doncs les dades que n’obtenim, serveixen per a mesurar quina és la nostra Freqüència Cardíaca Màxima (FCM), l’Umbral Anaeròbic i Potència entre d’altres. Això ens ajudarà a planificar entrenaments correctament i saber fins on podem arribar.

Vaja, que no us faci mandra passar per això. Crec que ens pot ajudar molt a millorar com a esportistes i a evitar sorpreses negatives.

Per cert aquesta setmana el dimecres hi ha una Jornada Gratuïta: Fas esport de manera segura? , feta pel Centre Mèdic Rambla Nova (CMRN) , a la Cambra de Comerç de Tarragona. Us la recomano.

Advertisements

Quant a Narcís Domingo

Muntanya, curses, triatló, música, cuinetes i més coses
Galeria | Aquesta entrada s'ha publicat en BLOG i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s