Marató Trail Aneto 2011

Aquest cap de setmana s’ha celebrat una nova edició del Trail Aneto. Tot i que aquest any no tenia previst d’anar-hi, degut al canvi de data de la Isostar Desert Marathon, es van modificar els plans inicials, i crec que vaig ser dels darrers a poder inscriure’m.

No tenia masses bons records de l’any passat. Baixant del coll de Ballibierna un mal de cap horroròs em va fer perdre el món de vista i quasi m’obro el cap com un meló baixant la tartera. Vaig plegar. Aquest any però vaig decidir apuntar-me a la marató. Com acostuma a passar, les proves que són de pocs km, acostumen a ser més ràpides i per tant acabes més cansat que no pas quan en fas una de més llarga.

Les sensacions inicials eren nul.les. Anava a fer un tomb i a disfrutar una estona del fantàstic entorn de Benasque, i prou ! L’ambient era increïble, quasi 600 persones inscrites i tothom amb ganes de fer un bon paper, o si més no d’acabar. (cadascú té el seu repte personal). A les 14:00:..  , uns segons després del petard de sortida, tothom ja corria, massa crec jo, però bé, tothom es deix portar per l’emoció i au…ja es pagaran els plats trencats. I com de fet, de mica en mica, vaig avançant a gent que per A o per B van una mica més lents… en un tres i no res ens plantem al peu del coll. Allí comença la part més dura. Una ascenció que va dels 1900 als vora 2500 metres del coll de la Picada. I tot en menys de 2 km de distància. Allí notes com els bessons volen marxar de les cames i tornar a l’hotel (on per cert vam estar de primera). Vinga a serpentejar i serpentejar i de cop i volta et plantes a dalt de tot. Fitxar ràpid i tornar a baixar. La temperatura era bona, si el sol no es tapava pels núvols. Millor no quedar-se massa estona aturat o els músculs es comencen a refredar ràpid. De pujada m’havia quedat sense aigua, i de baixa ja només tenia ganes de baixar ràpid per trobar l’aigua de les geleres. Ja no tenia gana. En els 42 km de la prova només em vaig menjar 1 barreta. Era lògic llavors que en arribar tingués la panxa en un puny. Semblava que tot hagués de sortir per la boca, o això li deia al company belga amb qui vaig compartir els 14 darrers quilòmetres. Unes rampes als adductors, també em van acompanyar en el darrer tram. Semblava que no s’haguessin d’acabar mai. I això que quasi mai en tinc… hi ha d’haver dies per tot. L’arribada, una passada. La gent animan, tothom dret i aplaudint. És un espectacle ser un participant. T’emociones i quasi et cau la llagrimeta. Temps final 5 hores 45 minuts. Posició, encara no la tinc clara però crec que el 90 i escaig. Tampoc em preocupa massa. Li havia dit a la Rosa que arribaria vora les 21:00 o algo així…i al final va ser a les 19:45.

Ah ! em va fer gràcia compartir una bona estona de cursa amb l’Ignasi Risalde. Gairebé era la seva primera prova prodíem dir “alpina” i crec que s’ho va passar també molt bé.

També donar les gràcies pels ànims al Marc Balañà. Trobar un crack com ell allà dalt sempre va bé. Després de sopar ens vam trobar i vam anar a prendre algo per xerrar una estona i fer uns riures… Suposo que a hores d’ara ja deu tenir la bici a punt per fer la ruta per carretera pel Pirineu (quasi res !!!)

En acabar un banyet com quan tenia 5 anys, amb sabó fins els ulls, aigua calenteta i bufff quina manera tan bona per a recuperar-se. Després soparet a l’Hotel. L’endemà turisme per Benasque i dinar a Chia un poble perdut a la muntanya amb racons molt especials. Segur que hi tornarem, oi Rosa !?

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Fins la propera !

Anuncis

Quant a Narcís Domingo

Muntanya, curses, triatló, música, cuinetes i més coses
Galeria | Aquesta entrada ha esta publicada en BLOG. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Marató Trail Aneto 2011

  1. I tant que repetirem !! un plaer acompanyar-te i deixar-nos perdre sense preguntar per descobrir llocs nous !!!!

Deixa un comentari

